6.9.09

Mencarut

Hujan lebat betul. Tido sedap ni.

Aku menenyeh-nenyeh mata yang sememangnya tak mengantuk lagi. Angin hembusan kipas benar-benar menyejukkan aku, namun amat malas rasanya nak bangun pergi meng'adjust' kipas tu.

Lantak engkau la kipas, berpusing la selagi daya.

Hujan masih lebat. Angin yang merobos masuk dari tingkap menambah kesejukan aku, namun berat benar rasa punggung nak bangun menutup tingkap.

Lantak engkau la tingkap, terbuka la selagi boleh.

Sesekali aku menggosok kedua-dua belah tapak tangan sesama sendiri. Betul punya sejuk ni, namun nampaknya kemalasan aku lebih tebal dari kesejukan yang mula menyelimuti badan.

Lantak engkau la badan, sejuk la selagi mampu.

Lantak engkau la aku, malas la selagi tahan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...