10.9.08

Kak Pora (intro)

Kisahku di pagi Ahad lalu.

Selesai saja menyaksikan game bola membosankan (England vs Andorra) awal pagi tu, aku kembali ke rumah menaiki Perodua Kembara milik kenalan atau lebih tepat milik kakak kenalan yang dipandu oleh kenalan. Sedikit pun tidak terdetik keriangan di hatiku walaupun England berjaya melakar kemenangan pagi tu sebab pemain kebangaanku tiada di atas padang.

Sekembalinya ke rumah aku terus menghadap computer, buat kerja - macam biasa. Terbantut sekejap dek bunyi-bunyi pelik alarm yang nyaring memecah keheningan pagi. Cis, alarm sikit punya kuat, last-last aku jugak yang jadi alarm. Selesai menunaikan tanggungjawab mengejut sahur bujang-bujang serumah dan bersahur sekali bersama mereka, aku kembali mengadap computer, sambung kerja - macam biasa.

Kira-kira jam 8 lebih sikit-sikit aku tersedar dari lamunan kerja. Uish, sungguh asyik aku buat kerja sampai tak sedar hari dah cerah. Aku berganjak dari computer. Mula melangkah turun ke bawah. Tiba-tiba aku terpikir nak beli sokabar minggu, lama dah tak baca. Lantas aku mencapai kunci motor dan menuju ke kedai runcit berhampiran dengan perpakaian baju melayu hitam+kain pelikat hijau kotak-kotak yang aku pakai dari malam tadi - termasuk masa nonton game bola. Ah, malas la salin baju. Bukan orang nak marah pun.

Tanpa berpikir panjang aku mencapai akhbar kecil yang lebih terampil tu. Bukan apa, aku rasa teringin membaca akbar sisipan di tengahnya. Mana tau ada apa-apa yang menarik akak-akak dan abang-abang tu zahirkan apa yang tersimpan dalam batin mereka. Kerana batin mereka batin tersiksa. Haha.

Huh, sungguh panjang nak sampai kat cerita Kak Pora nih.

Selesailah intro Kak Pora.

Sekian.

1 comment:

Azue Azizi said...

er betul. jgn serius sngt :) u're too serious. hehe.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...