14.3.11

Penyesalanku

Apa khabar semua? Lama tak jumpa.

Bila aku mula nak menghentam orang lain (dalam blog), aku akan jadi penuh bersemangat dan excited nak menghentam orang tu. Terutamanya berkaitan dengan isu-isu yang aku amat suka titik beratkan. Aku akan mula menulis seolah-olah aku sajalah yang betul, akulah yang pandai, akulah segalanya.

Tapi sejak akhir-akhir ni aku mula sedar, aku terlalu mengikut emosi, melepaskan geram. Sesuatu yang kurang bijak aku rasa. Bila aku baca orang lain tulis macam tu aku rasa itu adalah sesuatu yang kurang bijak atau tak bertanggungjawab sebab seolah-olah hanya pandai menyalahkan tanpa memberi sesuatu pandangan yang boleh menambahbaikkan sesuatu tu.

Kalau setakat menyalahkan, semua orang boleh buat. Tapi bila ditanya apa yang betul? Masing-masing tak tahu.

Jadi aku rasa tak adil kalau aku asyik menghentam apa yang orang buat atau tulis sedangkan aku tak ada apa-apa usaha atau buah fikiran untuk membetulkan apa yang aku cakap salah tu.

OK, akhirnya aku berjaya menghalang diri aku daripada melepaskan geram dekat sini. Aku pun dah lupa apa yang aku nak tulis sebenarnya. Cuma janganlah asyik mencari kesalahan di atas semua situasi dan keadaan dan menunjukkan kononnya anda tu peka sangat dengan persekitaran. Janganlah serius sangat.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...