6.12.10

Masih Wujudkah Blog Ini?


Disebabkan seseorang, aku telah membaca balik semua carutan-carutan lama aku dalam blog picisan ini. Memang sungguh lama aku tak mencarut/mengarut dalam blog ni. Semangat mentos ku hanya lah semangat seketika, seperti nikmat mentos ketika melarut dalam mulut, hanya seketika.

Aku mohon jutaan maaf kepada semua follower(s) yang sentiasa menanti-nanti update terbaru dari blog ini. Aku faham perasaan kalian yang asyik menekan butang refresh berkali-kali namun hampa kerana masih tiada sebarang perubahan selama berbulan-bulan.

Aku masih di sini, tak ke mana-mana, jangan risau semua. Alhamdulillah aku masih bernafas, masih sihat, mampu bergerak bebas, dan mampu menaip seperti biasa, tiada apa yang luar biasa. Aku cuma sedikit malas, seperti biasa. Sedikit ke? Banyak mungkin.

OK, ramai orang tulis blog untuk update dan bagitau orang lain pasal kehidupan diorang. Apa yang diorang buat, masak apa, beli apa, makan kat mana, susun apa, nyanyi lagu apa, dan macam-macam lagi lah. Ada juga yang gunakan sebagai medium menunjukkan bakat masing-masing macam berpuisi, photography, tulis cerpen, dan banyak lagi.

Tapi konsep aku lain sikit, bagi aku blog aku ni tempat aku nak zahirkan pemikiran-pemikiran yang berlegar-legar dalam benak fikiran aku yang agak sempit ini. Jadi satu hari nanti aku boleh belek-belek apa yang aku tulis dulu dan dapat gambaran bagaimana cara aku berfikir suatu ketika dulu.

Dan itulah yang aku buat baru-baru ni, jarang ada orang baca blog sendiri dari awal rasanya.hehe. Dan apa yang aku sedar dari pembacaan aku tu, menggambarkan aku banyak berfikir tentang perkara-perkara yang remeh. Erm, serius. Perkara yang remeh bila dipikirkan lalu ia menjadi rumit, kemudian aku tulis. Erm, pelik bunyinya.

Jadi selama beberapa bulan aku tak menulis aku anggap aku tak banyak berfikir tentang perkara-perkara remeh. Maknanya aku banyak memikirkan perkara-perkara rumit. Perkara yang rumit bila dipikirkan jadi apa pula? Aku masih memikirkannya...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...